Praktyki SEO

Atrakcyjna ścieżka rozwoju zawodowego, praca w przyszłościowym zawodzie, możliwość nauki od najlepszych – praktyki w naszej agencji interaktywnej otworzą Ci drzwi do kariery specjalisty od pozycjonowania! Zdobądź bezcenne doświadczenie i zostań z nami na dłużej lub daj się poznać przyszłemu pracodawcy jako osoba, która SEO uczyła się od ekspertów.

Jak wyglądają praktyki SEO?

Od praktykanta do starszego specjalisty SEO! Drzwi naszej agencji interaktywnej – jednej z najdynamiczniej rozwijających się tego typu firm w tej części Europy – stoją otworem przed uczniami oraz absolwentami szkół średnich o profilu informatycznym lub pokrewnym. U nas praktykanci nie parzą kawy starszym i bardziej doświadczonym pracownikom, a kserowanie dokumentów nie jest ich jedynym biurowym zajęciem. Już od pierwszego dnia stają się oni pełnoprawnymi członkami naszych zespołów i pozyskują nowe umiejętności. Zdobyta w ten sposób wiedza pozwoli im wnosić coraz istotniejszy wkład w pracę firmy, a zebrane doświadczenia z pewnością zaprocentują przy koordynowaniu własnych projektów.

Pod okiem doświadczonych specjalistów praktykanci uczą się zawodu, by jak najlepiej poznać środowisko, w którym przyjdzie im pracować, jeśli zechcą kontynuować swoją karierę w branży. Młodzi adepci poznają narzędzia, wykorzystywane przez pozycjonerów w realizacji codziennych obowiązków SEO-wca, do których zaliczają się m.in.:

  • analiza widoczności witryny w sieci,
  • badanie skuteczności i konkurencyjności poszczególnych słów kluczowych,
  • konsultacje i spotkania z klientami,
  • optymalizacja stron www,
  • budowanie profilu linkowego (link building),
  • analiza działań konkurencji oraz wiele innych.

Oprócz wspierania pozycjonerów w ich codziennych obowiązkach praktykanci nabierają również cennych umiejętności, niezwykle przydatnych w pracy na stanowisku specjalisty SEO. Mowa tutaj m.in. o budowaniu długofalowej relacji z klientami, dobrej samoorganizacji czy pracy w trybie wielozadaniowym. Równie przydatne w pracy pozycjonera będą umiejętność negocjacji oraz analityczne myślenie i zdolność wyciągania wniosków.

Jak wygląda ścieżka kariery w agencji SEO?

Pracownicy do spraw optymalizacji realizują powierzone im zadania na kilku poziomach rozwoju zawodowego. Praktyki oraz staże to pierwszy etap na drodze do kariery w agencji interaktywnej. Posiadając kilka miesięcy doświadczenia, stażysta może ubiegać się o stanowisko młodszego specjalisty. Pod okiem pracowników wyższego szczebla wykonuje on swoje pierwsze optymalizacje, link-buildingi czy obsługuje narzędzia, takie jak Google Analytics, Semstorm czy SurferSEO. Kolejny poziom w służbowej hierarchii to stanowisko specjalisty SEO. W porównaniu do pracownika ze szczebla niżej, praca na tym stanowisku charakteryzuje się dużo większą swobodą i niezależnością. Zatrudniony sam obsługuje narzędzia, podejmuje autonomiczne decyzje i odpowiada za efekty własnych działań. Jednocześnie, kilka lat doświadczenia pozwala mu szkolić i wdrażać do pracy nowe osoby – m.in. praktykantów czy stażystów.

Ostatnim najwyższym szczeblem służbowej organizacji jest starszy specjalista SEO. Oprócz bogatego doświadczenia oraz wielu zrealizowanych projektów i kampanii osoba taka musi cechować się również umiejętnością szybkiego podejmowania właściwych decyzji. W cenie jest również błyskawiczne reagowanie w sytuacjach kryzysowych, takich jak np. zmiany algorytmów Google. Starszy pozycjoner wspiera radą mniej doświadczonych kolegów i nierzadko czuwa nad prawidłowym wykonywaniem poszczególnych zadań.