SEO

W czasach ostrej i bezpardonowej walki o klienta w internecie rezygnowanie z tak skutecznej i relatywnie taniej formy promocji jak pozycjonowanie strony www może okazać się biznesowym strzałem w stopę. Inwestycja w SEO to niemal stuprocentowa gwarancja zwiększenia ilości użytkowników docierających do strony lub sklepu internetowego i jednocześnie sprawdzony sposób na to, by zacząć sprzedawać więcej w sieci.

Skrót SEO (ang. search engine optimization) wielu osobom nadal kojarzy się z tajemniczymi i nie do końca zrozumiałymi „działaniami w internecie”. Jeśli jednak prowadzisz biznes i chcesz promować go także online, znajomość tej tematyki będzie dla Ciebie bardzo ważna. Optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek (oraz użytkowników) to obecnie jedna z najskuteczniejszych i najtańszych form promocji biznesu w internecie. Dzięki pozycjonowaniu stron możesz wypromować każdy rodzaj działalności gospodarczej – niezależnie od branży, skali działania, konkurencji czy posiadanego budżetu. Elastyczność i skuteczność tej formy promocji sprawiają, że usługi tego rodzaju sprawdzają się także przy zwiększaniu zasięgu firm działających stacjonarnie. Jeśli więc zastanawiasz się, czy SEO jest dla Ciebie, odpowiedź może być tylko jedna: tak i to najlepiej od zaraz!

Co to jest SEO?

Pozycjonowanie to zbiorcza nazwa wielu skoordynowanych ze sobą procesów oraz działań, mających na celu osiągniecie przez daną stronę www jednej z czołowych pozycji w wynikach wyszukiwania na określone frazy kluczowe. Istotą optymalizacji jest więc dotarcie z ofertą danej firmy lub sklepu online do większej liczby użytkowników internetu. W 90% ograniczają oni zakres swoich wyszukiwań do linków publikowanych na pierwszej stronie wyszukiwarki Google, Bing lub innych. Skutecznie i prawidłowo przeprowadzone działania sprawią, że Twój serwis znajdzie się na czołowych pozycjach, dzięki czemu firma dotrze ze swoją ofertą do większego grona potencjalnych klientów.

Podstawowe cele SEO to:

  • zwiększenie ruchu organicznego – z punktu widzenia Twojego biznesu najbardziej wartościowe są osoby, które po wykonaniu wyszukiwania na dane słowo kluczowe, przejdą na stronę z wyszukiwarki. Prawidłowo wykonana optymalizacja serwisu pozwoli wygenerować większy ruch organiczny, co przełoży się na zwiększenie zainteresowania ofertą i wzrost sprzedaży,
  • strona przyjazna algorytmom Google oraz użytkownikom – kolejnym celem SEO jest dostosowanie wszystkich elementów Twojej strony do wymogów Google lub innych wyszukiwarek internetowych. Dzięki temu możliwe będzie uzyskanie wyższych pozycji i zdobycie zaufania potencjalnych klientów dzięki dostosowaniu oferty i struktury strony do ich indywidualnych wymagań i nawyków.

SEO - dla kogo?

Działania w obrębie SEO nie są zarezerwowane wyłącznie dla firm świadczących swoje usługi lub sprzedających towary online. Pozycjonowanie sprzyja również pozyskiwaniu nowych kontaktów przez firmy produkcyjne i duże przedsiębiorstwa. Pozwala wybić się także niewielkim firmom, działającym na skalę lokalną (pozycjonowanie lokalne) czy przedsiębiorstwom sprzedającym specyficzne towary lub aktywnych w niszowych branżach. Jednocześnie, z usług SEO mogą skorzystać startupy oraz firmy chcące zaistnieć na rynku zagranicznym lub międzynarodowym. Optymalizacja przydatna jest również blogerom i wszystkim tym, którzy chcą wykorzystywać internet do promowania własnej działalności.