Specjalista SEO

Dedykowany specjalista SEO dba o efekty pozycjonowania Twojej strony internetowej, sklepu lub portalu. Z tego powodu warto bliżej przyjrzeć się jego pracy, by uzyskać odpowiedź na pytanie, co faktycznie należy do obowiązków pozycjonera. Poznaj najważniejsze obowiązki oraz umiejętności osób, które na co dzień pomagają naszym Klientom w osiąganiu topowych pozycji w wynikach wyszukiwania.

Jakich umiejętności wymaga się od ekspertów SEO?

Choć optymalizacja stron w imponującym tempie zyskuje na popularności zarówno wśród mniejszych, jak i dużych firm, wiele osób nadal nie ma pojęcia, czym faktycznie zajmują się pozycjonerzy i jakich narzędzi używają w codziennej walce o wysokie pozycje swoich klientów. Praca ta wymaga umiejętności analitycznego myślenia, wyciągania wniosków oraz nieustannego śledzenia zmian w wyszukiwarkach. Wszystko po to, by szybko i właściwie reagować na modyfikacje algorytmów, nagłe spadki pozycji czy inne nieprzewidziane sytuacje – skuteczne pozycjonowanie wymaga nieustannego trzymania ręki na pulsie. Równie ważne jest posiadanie umiejętności miękkich – negocjacji i budowania relacji z klientami, przydatne w trakcie ustalania indywidualnej strategii pozycjonowania.

Zadania i obowiązki pozycjonera

Analiza widoczności strony w wynikach wyszukiwania

Jednym z najważniejszych zadań specjalisty ds. SEO jest badanie widoczności serwisu na poszczególne słowa kluczowe. Odbywa się ono poprzez analizę ilości wyszukiwań oraz stopnia konkurencyjności fraz i zapytań, na które pozycjonuje się dana strona internetowa. Zaawansowane narzędzia umożliwiają sprawdzenie pozycji serwisu na dane zapytanie w określonym czasie oraz ocenić jej obecny potencjał rankingowy.

Selekcja słów kluczowych

Do obowiązków specjalisty należy również wybór słów kluczowych oraz sprawdzenie, czy pozycjonowanie witryny na daną frazę pozwoli osiągnąć zamierzony efekt. W tym celu pozycjoner bazuje na udostępnionych narzędziach analitycznych oraz własnym doświadczeniu i wiedzy nabytej w trakcie wieloletniej praktyki w SEO. Bardzo ważne jest dopasowanie ilości i konkurencyjności słów kluczowych do budżetu i możliwości klienta – wszystko po to, by kampania przyniosła optymalne efekty w stosunku do ponoszonych nakładów.

Optymalizacja stron

Wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania ma wiele czynników – także jej struktura, zawartość czy poprawność zastosowanych rozwiązań. Ich ocena dokonywana jest w trakcie audytu SEO, a działania optymalizacyjne pozwalają dostosować parametry witryny do wymogów Google, co korzystnie wpływa na poprawę pozycji strony w wyszukiwarce.

Link-building

Wartościowe linki do strony pozyskiwane z zewnętrznych źródeł w dalszym ciągu maja bardzo istotny wpływ na efekty pozycjonowania. Obowiązkiem specjalisty SEO jest budowanie rozbudowanej struktury linkowania oraz pozyskiwanie linków z „mocnych” źródeł, takich jak poczytne blogi, portale społecznościowe, katalogi stron czy zaplecza tematyczne.

Analiza działań konkurencji

Pozycjonowanie stron to branża, w której realia zmieniają się z dnia na dzień. Konkurencja nie śpi i również wdraża działania, mające na celu podniesienie pozycji swoich serwisów. Warto podpatrywać jej działania i inspirować się nimi, o ile są skuteczne i zgodne ze standardami wyszukiwarek.

Podsumowanie

Jak widać, praca w SEO obejmuje wiele zagadnień, z których jedynie najważniejsze poruszone zostały w powyższym artykule. Jeśli poszukujesz sprawdzonej agencji interaktywnej, zatrudniającej najlepszych pozycjonerów, skontaktuj się z nami. Dedykowany specjalista zapewni kompleksowe wsparcie, wdrażając skuteczne i najlepiej dopasowane do Twoich potrzeb rozwiązania.